دومین کارگاه عکاسی نجومی در زنجان

بابک امین تفرشی در دومین کارگاه بزرگ عکاسی نجومی کشور که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: وجود آلودگی های نوری، مانع رؤیت زیبایی های آسمان شب می‌شود و از همین رو باید برای رفع این معضل، اقدامات جدی از سوی مسؤولان صورت گیرد.
وی پروژه آسمان در شب را پروژه‌ای بین‌المللی دانست که در آن اخترشناسان و عکاسان سرشناس نجومی از 20 کشور جهان زیر نظر انجمن بین‌المللی نجوم، یونسکو و انجمن منجمان بدون مرز فعالیت می‌کنند. وی با بیان این که ایده پروژه «جهان در شب» در ایران شکل گرفت، گفت: این پروژه در حال حاضر جنبه جهانی دارد و 50 نفر از سراسر جهان در آن فعالیت می‌کنند.
مشاور ارشد پروژه بین المللی توآن نیز در این کارگاه با ابراز خرسندی از حضور خود در ایران، گفت: هدف از برگزاری کارگاه عکاسی نجومی، آموزش و یادگیری روش های مختلف عکاسی از آسمان شب است.
دیوید مالین که از کشور استرالیا در این کارگاه حضور یافته بود، افزود: علاوه بر این، در این نشست، اثراتی که طبیعت و آسمان شب بر روی انسان‌ها می گذارد، بررسی می‌شود.
مشاور ارشد پروژه بین‌المللی «جهان در شب» با اشاره به اهمیت اطلاع از نحوه پیدایش ستاره ها، خورشید و سایر اجرام آسمانی و همچنین آینده‌ای که در انتظار آنهاست، تصریح کرد: هدف این کارگاه، بررسی هنرمندانه و فلسفی آسمان شب است.
دبیر دومین کارگاه بزرگ عکاسی نجومی کشور نیز در این نشست به برگزاری موفقیت آمیز این کارگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد عکاسان نجومی در سال گذشته و انتشار آنها از طریق مجلات و سایت های عکاسی، نشان از تأثیر گذاری این کارگاه ها دارد.
کارگاه بزرگ عکاسی نجومی در زنجان، تا روز جمعه 13 اسفندماه ادامه داشت و سخنرانی مایک سیمونز، مدیر انجمن منجمان بدون مرز و گرنارت مایزر، یکی از اعضای پروژه توآن در آلمان به صورت ویدئو کنفرانس از جمله بخش های مختلف آن بود. 
منبع خبر: ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر