برنامه توآن در زنجان

هفته گذشته یکی از مهم ترین رخداد های نجوم آماتوری کشور در زنجان برگزار شد و تقریبا میشه گفت تمامی منجمان آماتوری که در زمینه عکاسی در ایران حرفی برای گفتن داشتند مهمون زنجان بودند.
این برنامه که هم نمایشگاه عکسهای جهان در شب بود و هم کارگاه عکاسی پیشرفته نجومی و نحوه پردازش، از روز دوازدهم اسفند ماه در محل فرهنگسرای سهروردی زنجان شروع شد و تقریبا تا عصر روز جمعه 14 اسفند ماه که اختتامیه بود، ادامه داشت. در بخشی از برنامه که مربوط به مرکز علوم و نجوم زنجان میشد،شرکت کنندگان در این کارگاه و نمایشگاه، شب پنج شنبه مصادف با میلاد پیامبر اکرم به مرکز علوم و نجوم زنجان اومدند و دقایقی رو هم زیر گنبد آسمان نمای مرکز علوم و نجوم زنجان به تماشای زیباییهای آسمان شب نشستند. از بابت تجربه اجرایی، برای من برنامه خیلی متفاوتی بود. چون داشتم برای کسانی برنامه اجرا میکردم که خودشون در زمینه های مختلف این علم صاحب نظر بودن، کسانی مثل آقایان بابک امین تفرشی، اسدا... قمری نژاد و خیلی های دیگه که  اسم همه شونو تو مجله نجوم  به عنوان هیئت تحریریه دیده بودم.  البته نحوه حضور مهمانان در گنبد آسمان نما مثل همیشه با چاشنی خنده همراه بود و دلیلش هم همون پاپوش هاییه که ما برای ورودی در نظر گرفتیم! به هرروی این برنامه هم به خیر گذشت و خاطرات شیرینش تو صفحه ذهنمون ثبت شد و باعث شد تا دوستانمون رو خوبتر (از قبل) بشناسیم و انگیزه ای داشته باشیم برای رسیدن به بهترینها.عکس های زیر رو هم از وبلاگ منجم باشی برداشتم با اجازه اش البته. دو عکس اول مربوط به حضور مهمونا در مرکز نجومه و عکس بعدی هم عکس تمام شرکت کنندگان در این گردهماییه که در روز اختتامیه انداخته شده.

۲ نظر:

  1. سلام

    سال نو مبارک.

    ما واقعا 3 ساله که داریم در میزنیم! شما که بهتر از من و هرکس دیگه می دونید اون مرکز با چه قدر تاخیر شروع به کار کرد؟! ما خیلی وقت قبل تر از اون که اونجا به موعد اول افتتاحش برسه ( نه به 9 ماه پیش) بنا به مصوبات استانداری دنبال گرفتن یه اتاق بودیم و مسئولان کانون هم چه قدر به ما وعده ی دروغین دادن که حتما اونارم میدونید. والا هنوزم از نظر من اونجا به طور کامل افتتاح نشده و اگه این جوری پیش بره شاید متاسفانه هیچ وقت ((افتتاح)) نشه! البته این بستگی داره افتتاح به چی بگیم.

    امیدوارم با شروع سال جدید ((همه ی مردم شهر)) بتونن از امکانات اونجا استفاده کنن و شهرمون نجومی بشه.


    با تشکر
    امیدوارم سال خوبی در انتظار همه ی منجمان و علاقه مندان به نجوم شهرمون باشه.

    عابدی

    پاسخحذف
  2. جناب آقای عابدی عزیز
    دوست من، ایده تاسیس اینجا از سال 86 بوده، و سال تاسیس انجمن شما و به عبارتی دیگر به رسمیت شناخته شدن آیتان، همون سال یعنی تابستان 86 بود، نبود؟
    به هر حال
    ما که دعوا نداریم! اما خودتون هم میدونید که جای اون حرف تو اون وبلاگ نبود، بود؟
    :)
    منظور من هم ازون کامنت همین بود
    نه اینکه زحمات کسی ضایع بشه و خدای ناکرده ندید گرفته بشه
    ما هم به دعاتون آمین میگیم
    :)

    پاسخحذف