آلودگي نوري و بچه ها

چند روز قبل بنا به سرفصلهايي كه از قبل يراي گروه سني كودك نجوم تعيين كرده بودم تصميم گرفتم برابچه ها ازآلودگي نوري صحبت كنم. بحث رو ازانواع نورهاي موجود در دنيا اعم از طبيعي و مصنوعي شروع كردم و اونقدر برا بچه ها از خوبيهاي نور حرف زدم كه دهن خودم آب افتاد  بعدش كم كم بحث رو به مضرات نورهاي مصنوعي كشوندم و به آلودگي نوري رسيدم. بحث
اونقدر تاثير گذار شده بود و البته همراهي بچه ها در حين بحث اونقدر گرم و صميمي بود كه همه تحت تاثير قرار گرفتند ازجمله خودم! از لاكپشتهايي حرف زدم كه تو اتوباني بخاطر پروژكتورهاي غيراستاندارد قرباني شدند واز  پرنده هايي كه به برج هايي بلند برخورد كردند و تلف شدند. كم مونده بود اشك بچه ها دربياد! به قابليت هاي خودم در تاثيرگذار صحبت كردنم كم كم دارم ايمان ميارم :))  بچه ها نقاشي هاي زيبايي ازين مفاهيم كشيدند كه براتون نمونه هايي رو در اين پست ميگذارم
نقاشي بالا ازعسل اطاعتي 8 ساله
صدف نظري، 9ساله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر