نامه به دنباله دار هالی



لابلای دست نوشته های بچه ها در مورد موضوعات مختلف نجومی به نامه هایی از بچه ها برخوردم که در اواسط کلاس در هنگام مطرح کردن بحث دنباله دارها خواسته بودم بچه ها برای دنباله دار هالی نامه ای بنویسند و از آرزوهای خودشان برای همسفر شدن با هالی بنویسند. گلچینی از نوشته های بچه ها را برایتان به نمایش میگذارم.

----------------------------------------------------------

سلام حالت چطور است؟ امروز میخواهم درباره خودت با تو صحبت کنم. من یک سوال مهم دارم. آن هم اینست که تو خسته نمیشوی هی از این ور به اون ور میروی؟ تو عجب حوصله ای داری یا! حالا ازین ور کهکشان به آن ور کهکشان میروی یک لطفی کن من رو هم با خودت ببر. من میدونم که تو هر 76 سال مهمان مایی. ولی من خیلی دوست دارم به ستاره سها سری بزنی. میتوانی خواهرم رو هم با خودت و خودم ببری. اسم اون هم سها ست و خیلی دوست دارد ستاره اش را ببیندو خواهر من فقط این رو میداند که ستاره سها قرمز رنگ است. خواهر من کلاس دوم است و 7 سال دارد و من هم 11 ساله ام. البته تو الان دیگر باید به نظر من 9000000000000000 سال ! یا شاید هم بیشتر سن داشته باشی. اگر تو منو به کهکشان ببری آرزویم برآورده میشود. خداحافظ.
آدرس گیرنده ، کهکشان راه شیری، دور و بر خورشید، آقا یا خانم هالی
آدرس فرستنده: کره زمین، قاره آسیا، کشور ایران، استان زنجان، شهر زنجان، کوی زیبا شهر، شیرازی 4 فاز یک، عمید 5، ق 250، منزل خانم نیکو قنبری

به نام خداوند بخشنده مهربان.

سلام بر تو ای هالی. ای هالی که هر 76 سال یکبار به دور خورشید میگردی و میتوانی یکبار زمین و زمینیان را ببینی. اکنون من مهدی مروج پسر 12 ساله هستم که میخواهم به تو نامه بنویسم و از این طریق با تو ارتباط برقرار کنم. ای دنباله دار زیبا! به من بگو آیا از زمین گذر کردی به ایران هم میآیی که چهره زیبایت را ببینیم؟ احتمال دارد بیایی ما نباشیم و نتوانیم تو را ببینیم. اما شاید تو فرزندان ما را ببینی و به یاد همان پسر 12 ساله بیفتی که روزی با تو سخن گفته بود
.

مهدی مروج، 12 ساله از زنجان

---------------------------------------------------------


موضوع ستاره هابیل (!!)
سلام مهمون زیبای ایران، من سها، آمده ام به تو بگویم آیا تو ستاره سها را دیده ای؟ شاید ستاره سها آنقدر داغ باشد که تو نتوانی پیش او بروی. دلم میخواهد که پیش تو باشم. آیا تو خسته نمیشوی؟ ستاره دنباله دار، میدونی هابیل چقدر تو را دوست داشت (!!) اگر یک وقت خواستی بیایی به دانشمندان بگو. ببین، من نمیدونم تو چه جوری هستی چه شکلی هستی. آیا شهاب سنگ را میشناسی؟ تو ناراحت نیستی که همیشه به دور خورشید میگردی؟ حیف شد که هنوز بچه هام و نمیتونم پیش تو بیایم و درواره[درباره] تو تهقیق [تحقیق] کنم(!).
منو ببخش میدونی چرا به تو نامه مینویسم؟ چون به تو الاقه مندم [علاقه مند]. دوست تو سها قنبری
----------------------------------------------------------

گزارش: اگر سوار دنباله دار میشدم.
دنباله دار عزیز، وقتی خانم نجوم عکس تو را به من نشان داد، با تعجب گفتم این یک شهاب سنگ نیست؟ اما خانم نجوم گفت: این بچه های دنباله دار است. نمیدانم چرا اما دوست دارم تو را از نزدیک ببینم و با تو حرف بزنم. ولی احساس میکنم وقتی تو را میبینم از تو خجالت بکشمو درست مثل بچه ها یا دنباله های خودت که از خورشید خجالت میکشند. در ذهنم میآید و مانند شخصیت های کارتونی با صدای بامزه حرف میزنی. اما حیف نه من تو را میبینم نه تو اینطور حرف میزنی. اگر تو را ببینم فقط دوست دارم بفهمم راه سفر تو چه شکلی است و چه خطرات احتمالی دارد. میخواهم با تو خداحافظی کنم پس خداحافظ

۲ نظر: